Ga naar de inhoud

Menu
  • Home
  • Tips
    • Afspraak maken
    • Autobedrijf Oud-Beijerland
    • Exportdienstverlening
    • Auto exporteren naar buitenland
    • Auto uitvoeren naar het buitenland
    • Auto uitvoeren
    • Auto verkopen aan buitenlander
    • Auto voor export verkopen
    • Gebruikte auto kopen
    • Occasion auto
    • Verhuisgoed import
    • Voertuig export advies
    • Voertuig exporteren
    • Veelgestelde vragen
  • Export
    • Auto export
    • Tijdelijk verzekeren
    • Overige voertuigen
      • Brommer exporteren
      • Camper of Caravan exporteren
      • Motor exporteren
      • Vrachtwagen export
      • Wagen exporteren
      • Trailer of aanhanger exporteren
    • Mijn auto snel exporteren
    • Auto exporteren RDW
    • Auto export basis
    • Auto export bedrijven
    • Auto export binnen EU
      • Auto exporteren naar België
      • Auto exporteren naar Duitsland
      • Auto exporteren naar Frankrijk
      • Auto exporteren naar Spanje
      • Exporteren naar Noorwegen
    • Auto export buiten EU
    • Auto exporteren kosten
    • Occasion exporteren
    • RDW auto exporteren
    • RDW export
    • Nieuwe auto exporteren
    • Oldtimer exporteren
  • Import
    • Auto importeren Nederland
    • Auto invoeren in Frankrijk
    • Auto invoeren in België
      • Offerte opstellen
    • Nieuwe auto invoeren in België
    • Auto invoeren in Spanje
    • Auto invoeren in Zwitserland
  • Administratief
    • Auto uitvoeren BPM
    • Auto exporteren BPM
    • Auto vrijwaren
    • BPM teruggave
    • BPM aangifte
    • BTW terugvragen bij export auto
    • COC of CVO verklaring auto
      • COC/CVO bestellen
    • Douane document (EX-A)
    • EUR.1 verklaring
    • Export kenteken RDW
    • Zulassung (Duitse brief)
    • Milieusticker
    • Groene kaart
      • Groene kaart bestellen
    • Exportkenteken
    • Tijdelijk exportkenteken
    • Verklaring typegoedkeuring
  • Occasions
  • Auto transport
  • Privacy
Menu

Wie krijgt de meeste autoboetes?

Geplaatst op 1 april 20166 juni 2017 door NielsGlobalcar

Iedereen die auto rijdt kan op een goede dag een keer, bewust of onbewust, een verkeersovertreding maken. In het meest nadelige geval zit hier een pijnlijk financieel gevolg aan vast: een verkeersboete. Recent onderzoek van Netpolis onder ruim duizend automobilisten heeft uitgewezen dat bepaalde merken auto’s vaker een overtreding begaan dan andere. Hieruit blijkt dus dat er een relatie ligt tussen het aantal en soort overtredingen en het automerk.

Onder de onderzochte automobilisten werd gevraagd hoeveel boetes zij in een tijdsbestek van een jaar ontvangen en ook voor welke overtredingen deze mensen nou precies op de bon zijn geslingerd. Het onderzoek van Netpolis laat opvallende uitkomsten zien. Hieronder treft u de meest in het oog springende onderzoeksresultaten.

Audi-eigenaren niet het braafste jongetje uit de klas

Eigenaren van een Audi blijken niet het braafste jongetje van de klas te zijn in het dagelijks autoverkeer in Nederland. Er rolde een honderd procent score uit voor Audi-rijders: elke bestuurder van een Audi blijkt wel eens een boete te hebben gehad voor het te ver indrukken van de gasplank. Daarentegen ontvingen de bestuurders van het merk Opel de minste boetes wegens te snel rijden. Klaarblijkelijk hebben Opel-bestuurders hun rechter voet op de juiste momenten het best onder controle.

Ook blijkt uit het onderzoek dat Audi-bestuurders de meeste moeite vertonen met stoppen voor een rood stoplicht. Uit de onderzochte Audi-bestuurders blijkt 45 procent wel eens door het rode licht te zijn gereden. In dit opzicht zijn de Mercedes-bestuurders het braafste jongetje uit de klas met een score van slechts vijf procent. Dit houdt in dat Audi-rijders negen maal zo vaak een boete krijgen dan de Mercedessen.

Een ander opmerkelijk resultaat zijn de bevindingen van eigenaren van een Kia. Deze automobilisten staan namelijk garant voor het laagste aantal als het aankomt op de diverse verkeersovertredingen. Hier staat wel tegenover dat de Kia-bestuurder opvallend vaak van een lekkere borrel lijkt te houden; de Kia-bestuurder behaalt een top-drie positie (drie procent) als het aankomt op een auto besturen met een slokje te veel op. Alleen bestuurder van de merken Seat (vier procent) en Citroën (vier procent) maken het nog bonter.

Audi-rijders het vaakst op de bon

Zeventien procent van de Audi-bestuurders (bijna één op de vijf)krijgt meer dan tien boetes per jaar. In de top drie daarvan blijven Seat en Toyota met respectievelijk vier en twee procent hierbij ver achter. Ook in de onderzoekscategorie vijf tot tien boetes per jaar scoort Audi hoog; met een score van acht procent voeren ze de lijst aan, alleen de Volvo komt hierbij met zes procent in de buu

img

© 2022 | Aangedreven door Minimalist Blog WordPress thema