Ook voor het exporteren van een trailer of aanhanger kunt u gebruikmaken van onze diensten. Het komt regelmatig voor dat u bijvoorbeeld een boot heeft die op een trailer staat en dat complete set verkocht is aan een buitenlandse koper. In dat geval zal de trailer geëxporteerd moeten worden zodat de koper de trailer in het bestemmingsland opnieuw kan registreren. Dit zelfde geldt eigenlijk voor iedere aanhanger met een Nederlands kenteken. Hiervoor zult u een aantal zaken en documenten moeten kunnen voorleggen:
Originele Nederlandse kentekenplaat
Kentekenpapieren of kentekenkaart met tenaamstellingscodes (indien het voertuig in de voorraad staat is een Tijdelijk Document Nummer ook voldoende)
Geldig legitimatiebewijs
Let op dat de bovenstaande zaken en documenten compleet zijn. Ontbreekt er een van deze stukken of deel ervan? Vraag dan tijdig een vervangend exemplaar aan.
Met de aangeleverde stukken zal de trailer of aanhanger binnen enkele minuten de status export ontvangen. Bij een succesvolle afronding ontvangt u een vrijwaringsbewijs en een kentekenbewijs deel II. Het kentekenbewijs deel II is samen met het oude kentekenbewijs het geldende eigendomsdocument. Voor de invoering en registratie van de trailer of aanhanger in het buitenland is het kentekenbewijs deel II vereist.
De trailer exporteren en verzekeren
Als de trailer of aanhanger eenmaal geëxporteerd is dan vervalt de verzekering direct. Om de trailer of aanhanger toch mee de weg op te kunnen nemen dient deze tijdelijk verzekert te worden. Door middel van een tijdelijk verzekering kan de trailer of aanhanger per direct opnieuw verzekert worden. Met deze verzekering is de trailer vervolgens WA-gedekt en is de groene kaart 15 dagen geldig. De groene kaart heeft een dekking in heel Europa en enkele landen hierbuiten.
Wilt u meer informatie rondom het exporteren van een trailer of aanhanger of een afspraak maken? Neem dan contact op of maak gebruik van het formulier hieronder.